You are not logged in.
email: password:

[ Messages MediaWiki ]

Write article
Show users

[1|2|3|4|5|6|7|8|9|10|11|12|13]

Wij zitten bij Roel te chillen

Op 2006-10-30 00:00:00 posted by Wouter Buddingh'.

Vandaag heb ik een lange dag gehad. Ik werd beoordeeld voor een vak. Dit nam enige tijd in beslag. Hierna ben ik met Roel wezen sporten en vervolgens wezen eten. Nu ben ik bij Roel. We hebben net enkele south-park afleveringen gekeken gevolgd door een show van Theo Maassen.

Momenteel hebben we geen idee wat we gaan doen. Roel is aan het smssen met zijn vriendin. Ik zit dit berichtje te typen achter zijn pc.

Vind iemand dit interessant? Reageer dan op deze site?

Hiervoor is registratie noodzakelijk. De registratie gegevens worden niet verstrekt aan derden.

Zit mijn tijd op school te slijten

Op 2006-10-06 00:00:00 posted by Wouter Buddingh'.

Momenteel ben ik aan het wachten totdat de finess les begint. Ik hoor allemaal doodskreten van mensen die om het leven komen door allerlei futuristische wapens. Dit komt omdat mensen een strategie spelletje aan het spelen zijn. Zelf ben ik zo verstandig geen spelletjes op mijn laptop te installeren. Dit zou ertoe moeten leiden dat ik andere (nuttigere) dingen met mijn tijd op school zou gaan doen.

Enkele groepsgenootjes van mij zijn gearriveerd. Ik zou nu tijd moeten besteeden aan het betreffende vak.

Dit is natuurlijk een heel braaf berichtje, heb ik niets beters te vertellen? Nee, momenteel niet.

Verveling

Op 2006-09-29 00:00:00 posted by Wouter Buddingh'.

Momenteel zit ik op school te wachten tot de les begint. Ik zit hier nu alleen achter mijn laptop te bedenken wat ik zou kunnen doen. Omdat ik hier niet al te creatief in ben, schrijf ik daarom maar een artikel op mijn site. Dan gebeurt daar ook maar eens iets mee. Ik heb nu 1.5 GB webspace. Hiervan gebruik ik minder dan 1mb. Eigenlijk zou ik een Engelstalige site moeten maken over een onderwerp dat mij interesseert (zoals computer graphics). Dan zou ik een fatsoenlijk aantal bezoekers naar mijn site kunnen trekken. Nu ik dit artikel aan het schrijven ben schiet mij ineens te binnen wat ik zou kunnen gaan doen.

Vandaag

Op 2006-09-16 00:00:00 posted by Wouter Buddingh'.

Vandaag ben ik om half vier opgestaan. Ik ben naar de appie hein geweest om voedsel te halen. Vervolgens heb ik gerwerkt aan een project voor school.

Momenteel zit ik achter mijn laptop samen met een vriend bier te drinken.

Lange dag

Op 2006-08-16 00:00:00 posted by Wouter Buddingh'.

Ik heb vandaag veel beleefd. Ik heb stage gelopen bij Orion Engineering en ik heb bier gedronken bij E.S.V. Demos. Bovendien heb ik een broodje gegeten bij de subway.

Zometeen ga ik slapen. Morgen ga ik soortgelijke dingen doen.

Weer ergens mee bezig

Op 2006-06-26 00:00:00 posted by Wouter Buddingh'.

Voordat ik aan mijn grote vakantie bezigheid begin (wat dat ook mag zijn), ben ik begonnen met het schrijven van een programmatje.

De eerste opzet van dit programma is de solid geometry die gedefinieerd wordt door een quake .map file (gegenereerd door bijvoorbeeld Quake Army Knife) te converteeren naar een formaat dat makkelijk weergegeven kan worden. De output van dit programma zal in beginsel simpelweg een verzameling polygonen zijn. In een later stadium zou er mogelijk een binary space partition tree gegenereerd kunnen worden.

Met behulp van deze partitionering kunnen niet zichtbare polygonen verwijderd worden. Waardoor de weergave versneld wordt.

Vervolgens zouden visibiltity list toegevoegd kunnen worden. Dit is echter best complex. Het zou mooi zijn als het zou lukken. Het komt echter neer op portal visibilty. Er moet getest worden of twee convex polygonen met orientatie (vookrant/ (blinde) achterkant), elkaar kunnen "zien". Er kan allemaal goniometrie tussen deze twee polygonen staan. De vraag is, kan er een lijn getrokken worden tussen deze twee polygonen die geen andere goniometrie raakt.

Dit probleem is op te lossen door het volume te bepalen dat alle mogelijke lijnen tussen de twee polygonen omvat. Vervolgens wordt het volume bepaald dat niet meer zichtbaar is voor polygoon A. Dit volume wordt "bolees" afgetrokken van het eerste volume. Indien het resulterende volume reikt van vlak A tot vlak B, zien A en B elkaar.

Natuurlijk moet het level ook een lightmap hebben. Deze kan gemakkelijk berekend worden door alleen directe belichting toe te passen (en lightmaps) Je kunt mooiere effecten bereiken door radiosity te gebruiken. Hier heb ik helemaal geen ervaring mee. Er valt altijd iets te leren.

Als dit alles zo positief mogelijk geimplementeerd wordt zou het grafisch moeten lijken op Quake 2. Maar dan met 24bpp textures. De vraag is dan ook nog of het kwa snelheid ook maar in de buurt komt van Quake 2. Dit zou mooi zijn.

Hier gaat veel tijd in zitten. Misschien komt het wel nooit af :(.

Ben gisteren jarig geweest

Op 2006-04-26 00:00:00 posted by Wouter Buddingh'.

Gisteren 25-4-2006 ben ik 22 jaar geworden.

Ik doe alles rustig aan

Op 2006-04-11 00:00:00 posted by Wouter Buddingh'.

Hallo beste lezers van mijn site, mometeel zit ik met lege darmen achter mijn pc dit artikel te schrijven. Mijn ouders zijn nu op vakantie (in zuid-spanje). Vanaf volgende week dinsdag ga ik weer de schoolbanken in. Dat is wel eens goed voor de verandering. Deze week moet ik nog een vak afronden (2e van van 2 vakken). Komend weekend ben ik van plan iets leuks te gaan doen. Ik weet nog niet precies wat.

Wouter Rulez

Op 2006-03-18 00:00:00 posted by Klaas.

Hee Kerel Hoe is ie nou!!!! Toffe site staan interesante dingen op waar ik tenminste wat aan heb.

Groeten Klaas Vaak

Hey Klaas

Op 2006-03-18 00:00:00 posted by Wouter Buddingh'.

Bedankt voor de positieve feedback.
Ik ga zodadelijk slapen.

Groeten,

Wouter

Pagina 12 van 13
[Vorige pagina |Volgende pagina]